sunnuntai 10. huhtikuuta 2011

Klassikkokirjoja, lasagne ja nopeasti nouseva hauvakuume!

Tänään oli tarkoitus saada paljon aikaan eli viettää päivä koulujuttuja tehden ja siivoten, mutta kuten arvata saattaa, toisin kävi. Aamulla lähdin käymään hullujen päivillä Itiksessä ja hulluja shoppailijoita siellä todella riittikin. Stocka aukes klo 12 ja Äiti sano, että kun se oli siinä 12.03 mennyt kokeilemaan jotain kenkiä, oli kaikki jo loppunu. Mä en tajua, ei ne hullut päivät nyt sentään mikään maailman ihmeellisin saavutus ole. Tottakai siellä on jotain ihan hyviä tarjouksia, mutta se ihmispaljous vie jo jokseenkin halut shoppailla. Lähdin kuitenkin matkaan ja vaikka vaatteita en ostanutkaan, olen tosi tyytyväinen saaliiseeni, koska mukaani tarttui aivan  älyttömän halpoja kirjoja. Oisin voinut ostaa varmaan koko pokkaripöydän tyhjäksi.


Olen jo pitkään halunnut lukea Poika raidallisessa pyjamassa, olen kuullut siitä paljon hyvää palautetta, mutta lukeminen on jäänyt, koska olen hirvittävän laiska etsimään kirjoja kaupoista ja kirjastoista. Nyt se kuitenkin hyppäsi sieltä kirjamerestä oikein esiin ja kassan kautta hintaan 3,90 € se jatkoi matkaansa laukkuuni. Luin sitä jo pari sivua ja vaikuttaa tosi lupaavalta.

Päätin myös ruveta oikein kunnolla kultturelliksi ja ostin Tsehovin novellikokoelman Vaimoni ja muita novelleja . En oikein edes tiedä koko Tsehovista mitään, mikä on vähän noloa, mutta nyt mulla on hyvä tilaisuus tutustua hänen tuotoksiinsa. Tälläkin hintaa oli vain 3, 90 €

Olen nähnyt Dorian Grayn muotokuvasta tehdyn leffan, sen missä on pääosassa Ben Barnes. Tykkäsin siitä jotenkin tosi paljon, vaikka se oli paikoin tosi ahdistava ja ehkä ällökin. Kirjan lukeminen on myös ollut harkinnassa ja nyt kun teos vielä löytyi engalannin kielisenä, niin saan lyötyä kaksi kärpästä yhdellä iskulla: sivistän itseäni klassikkoteoksella ja kehitän kielitaitoani.
Kotona vaihdoin kokkausvaihteen päälle ja tein ensimmäistä kertaa elämässäni ( !) jauhelihalasagnea. Olen kyllä ennen tehnyt kasvislasagnea, mutta toi "perus"versio on jäänyt tekemättä. Sävelsin aika paljon omasta päästäni, koska luova kokkaushan on tunnetusti hauskaa ja lopputulos oli maistuva. Nam.


Ulkonäkö saattaa pettää, ruoka nimittäin maistui mainolta!

Mä en oikein tiedä mihin koko päivä oikein livahti, kun en oikein tehnyt mitään muuta kuin käynyt siellä Itiksessä ja tehnyt lasagnen. Olen hidas. Ja laiska. Toisaalta tossa lasagnen teossa kesti, koska tein kaiken alusta asti itse ja mahdollisimman luonnonmukaisesti.



Olen varmaan lorvinut taas koko päivän koneella huomaamattani. Löysin muuten erittäin lupaavia kultaisennoutajan pentuja netistä. Ihania. Ollaan ja pitkään mietitty toisen koiran ottamista ja laitoinkin viestiä pennuista ja sitten lisäksi vuoden ikäisestä kultsiuroksesta (jolle etsittiin uutta kotia) kasvattajalle. Mut on kyllä vallannut ihan totaalisesti hauvakuume.   


Meijän hauva. Se on maailman paras.



Ja tässä on vielä päivän asu.  Nyt taitaa todella olla aika laihduttaa kun tuossa kuvassa näyttää ihan virtahevolta. Kamerahan lihottaa viisi kiloa, mutta tässä tapauksessa kiloja on viisikymmentä liikaa ja ne pitäisi saada pois.


Takki: Vero Moda
Paita: Ikivanha, luulen, että se on Anttilasta : |
Farkkulegginsit: Only
Kengät: DinSko
Laukku: Joululahja





Mulla on paha mieli, koska en oo käyttäny noita kenkiä kuin kolme kertaa ja tänään tajusin, että ne on aivan uberihanat! Nyt alkaa olemaan jo vähän liian kuuma kävellä talvisaappaissa, mutta ehkä vielä ensi viikolla...
Tässä vielä vähän parempi kuva niistä.



Tosta laukusta on tullut mulle erittäin rakas. Kun sain sen joululahjaksi, en ehkä ollut ihan ihastuksesta mykkänä, vaikka siitä toki tykkäsinkin, mutta nyt olen tajunnut sen sisimmän olemuksen. Ah, se on ihana.







Tällaista tänään. Kommentoikaa toki, hyvää, pahaa, mitä tahansa, odotan innolla : ) 

Ei kommentteja: