torstai 28. heinäkuuta 2011

Päevän koostis: Eesti!


Suomeksi sanottuna suuntana siis Viro! En ollut käynyt siellä viiteen vuoteen,  joten ihan kiva oli käydä. Seurana Äiti ja Iskä. Ei ollut mikään kovin kulttuuripitoinen matka, vaikka Tallinna onkin tän vuoden Euroopan kulttuuripääkaupunki, mutta kyllähän sitä tässä vielä ehtii, kun niin lähellä kuitenkin ollaan. Käytiin Rocca al Mare kauppakeskuksessa ja muutenkin vaan pyörittiin kaupoissa ja syötiin pitsaa. Meinasin jäädä vessaan jumiin ja en saanut otettua maailman taiteellisinta lokkikuvaa,  mutta muuten meni erinmomaisesti!





Iloinen ja sumea risteilyjoukko! Sain tosta sinisestä lattiasta trauman, josta kerron pian.




Till en öde ö!


Tiedättekö kun jollain ihmisillä tulee kallionkielekkeellä tunne, että pitää hypätä? Mulle tuli sellainen tunne kun katselin veteen. Hui.


Mikäs se sieltä pilkistää?


Se tunne kun on sumea!


Se tunne kun näyttää puoliksi mieheltä!







Tässä on se mun lattiatrauma! Mun kenkä muuttui siniseksi! Miten ihmeessä lattiasta irtoaa väriä?


Inspiroiduin, kuten huomata saattaa.


Siellä tuuli vähän!


Ja vielä vähän enemmän!


Eikö taiteilijoilla ole tapana maalata hedelmäasetelmia? Mä vien tän uudelle asteelle ja kuvaan hedelmäkarkkiasetelmia!



Arvaa kuka? (mikä)


My future car!


Melkein menin tonne, että joku olisi pelannut mun kanssa pokeria. Aina kun sanon jollekin: "Pelataan pokeria" niin mulle sanotaan, että ei sitä voida pelata ilman panoksia. On se ennenkin onnistunut. Miten ihmeessä musta voi tulla maailmankuulu pokeriammattilainen, kun mä en saa harjoitusta?




Kassisaba (tietääkö joku, mitä tuo meinaa)


Unimaa. Unelmamaa.


Pitsaa odotellessa oli erinomainen hetki opiskella Viroa! Avatud, suletud. Vironkielinen sanavarastoni sisältää jo kaksi sanaa enemmän! Ja tietenkin Ananassi!



Mielenkiintoinen sisustus. Ton paikan katto oli täynnä sateenvarjoja! Sisustusvinkki numero yksi!


Pitsaa! Mozzarellaa, kanaa, gorgonzolaa, paprikaa ja jotakin muuta. Hyvää oli ja makso vaan jotain vitosen. Halpaa.


Mua vähän nauratti. Toi luki jossain vaatekaupassa. Perunoita, heh!


Kun näki mäkin niin heti tuli kotoisa ja turvallinen olo!


Olisi hienoa asua talossa, jossa on noin paljon ikkunoita!


Ja pitsaa jälleen! Olen paha ihminen, tein pahan teon, söin tota pitsaa. Mulle mainostettiin se kolmen juuston pitsana, mutta siinä oli kinkkua! Laitan sen kielimuurin piikkiin!


Näistä on tullut mun ihan ykköslempparikengät! Viime vuonna sain ne kympillä. Tuntuu, että käytän vaan näitä kokoa ajan. Sama pätee tohon asuun, jooka mulla oli päällä. Se on ollut kolme kertaa mulla about viikon sisällä, Mutta nyt on kesä, eikä tartte stressata vaatteista!


Roopekin sai uuden lelun, se on sen poikaystävä.


Teettekö tekin sitä, että kun peili on niin minimaalisen pieni, ettei siitä näe mitään, te otatte kuvan? Mä teen sitä aina, usein ja kaikkialla!


The big five! Noi kaikki kulkee mulla nykyisin  aina kädessä! Nompparit, rukousnauha ja Janitan antamat korut.


Mun ainoa ostokseni olivat noi lasit. Piti lähteä Viroon asti, että sai jotakin ostettua Accezoriesta (miten ihmeessä se kirjoitetaan?). Noi on sellaset vähän 50-lukutyyppiset, vaikka kuvassa siltä näytäkään. Mulle tuli ihan Audrey Hepburn fiilis noi päässä! Hintaa 9,80€


Paluumatkalla me ajettiin vähän niinkun ylämäkeen, joka yhtäkkiä nostettiin ylös. Kaikki vaan kilju ja huus kun ne varmaan luuli, että the ship'll sink!


Tajusin, että olen nuori! Vau.


Herkkujaa! Hibbi-suklaata, oli ihan pakko ostaa. Ton sipsipussin päällä on tarpeeksi arveluttava värisiä tictoceja ja olen suunnattoman iloinen noista vohveleista! En ole nähnyt oikein Suomessa pitkään aikaa vohveleita, joita rakastan ja saan niitä aivan liian harvoin, koska meijän vohvelirauta on sanonut sopimuksensa irti!


Jouduttiin odottelemaa aika kauan laivaan pääsyä ja sieltä pois pääsyä ja vaikka mitä muuta. Tylsyydeltä mut pelasti Sinkkuelämää-kirja, jonka ostin maanantaina neljällä eurolla. Hyvä!

Ei kommentteja: