maanantai 15. elokuuta 2011

Nyt vietään virallista lagausviikkoa!

Joo, tällä viikolla on tullut taas vaan oleiltua, vähän liiankin kanssa! Tai siis viime viikolla, koska nyt on ehtinyt olla jo melkein tunnin ajan maanantai, mutta emme välitä siitä liikaa!

Jotenkin mulla kesti toipua rippijuhlista kamalan kauan ja pari päivää vaan katoin leffoja. Kauna, Kauna 2, Geishan muistelmat, Bruno, Saw, Tiedän yhä mitä teit viime kesänä  ja Total Eclipse - kielletyt tunteet tuli ainakin katsottua.







Kaunat oli ihan hirveitä, hyi olkoon, ne oli pelottavimmat leffat, joita olen nähnyt ever!






 Geishan muistelmista tykkäsin ja lainasinkin Mammalta myös sen kirjan luettavaksi. Kaunis ja ihana elokuva. Moni on tätä mulle kehunut, eikä ollenkaan syyttä. Mutta miten ihmeessä noilla on noin tasaset ja valkoiset ihot?



Brunon oli paikoitellen hauska ja hyväkin, mutta en oikein jaksanu noita "olenniiiiiiiiiinstereotyyppinenhomo" kohtia. Borat oli enemmän mun juttu noista Sacha Baron Cohenin leffoista. Ei tämäkään nyt mikään kaikista huonoin ollut. Ja jos haluutte nähä ton trailerin ja hypätä ton naisen höpötysten yli niin menkää kohtaan 0.35.






Saw ei ollut pelottava, mutta tosi raaka ja sääli, että tiesin sen loppuratkaisun, koska se vei aika paljon siitä katsomisen ilosta! Mulla on mennyt niin monta hyvää kirjaa, leffaa, tv-sarjaa ja ties mitä muuta piloille, jos olen jostain vahingossa tai puolitahallani kuullut jotain juonipaljastuksia. Siksi mulla on tapana aina hirveen hädissään huutaa: "Ei juonipaljastuksia!" jos joku alkaa puhumaan jostain leffasta jota en ole nähnyt, mutta jonka haluaisin nähdä. Saw oli kyllä tosi mielenkiintonen ja aion kattoa varmaan niitä jatko-osiakin, joita taitaa olla aika hitsinvitsin monta!






Tiedän yhä mitä teit viime kesänä oli parhaita kauhuleffoja, joita olen nähnyt, tykkään kun siihen ei liittyny mitään yliluonnollista, koska sellaset leffat mihin liittyy on tosi karmivia. Vähän Scream-tyyppinen ja screamista tykkäsin tosi paljon! Okei, onhan nää tosi väkivaltasia ja kaikkien mahdollisten viisaiden lähteiden mukaan musta tulee hullu psykopaatti, jos katson väkivaltaisia leffoja. Epäilen suuresti.




Total Eclipse oli loistavien näyttelijöidensä vuoksi mahtava. Joo, on varmaan aika 90-lukulaista hehkuttaa Leonardi DiCapriota, mutta teen sen silläkin uhalla! ( ja sitäpaitsi 90-luku on paras luku, olen itsekin silloin syntynyt!) Siis ihan mahtava näyttelijä, enkä nyt edes ajattele Titanicia, ihan tämänkin pohjalta! En kyllä ollut edes kuullut näistä runoilijoista, joista tää kertoo, joten taidan olla epäsivistynyt. Mutta aika inspiroivaa ajatella, että toi Arthur Rimbaud oli vasta 16 ja se kirjoitti ihan mielettömän hyvin. Alkaiskohan sitä runoilijaksi?

Leffojen parissa meni siis alkuviikko, niitä kävin ostamassa parit kappaleet myös ja voin ne esitellä joskus myöhemmin. Keskiviikkona suuntasin Äidin kanssa Itiksen Chicosiin syömään. En ole ikinä ennen Chicosissa käynyt ja sain pitkästä aikaa tosi hyvää ravintolaruokaa! Yleensä ravintoloissa on ihan hyvää, muttei mitään maailmaamullistavaa ruokaa, mutta tästä tykkäsin. No, kaikkihan tykkävät melkeinpä hamppareista. Vähän eri tasoa kuin mäkissä! :)




Torstaina lähdettiin juhlimaan Papan 70-vuotissynttäreitä aika pienimuotoisesti Mammalle ja Papalle.



Sohvii!


Sohvi ja Sirkku! Mun piti kanssa ottaa yhessä vaiheessa undulaatteja. Ehkä mä otankin, pitää vähän kattoa, mulla on nyt vähän toisenlainen lemmikki mielessä tällä hetkellä!


Papan tekemät  voileivät on maailman parhaita! P.S. Rakastan katkarapuja!



Mun oli niin pakko ottaa tästä kuva! Joku Äidin nuoruuskuva, mun mielestä tää ihan henkii  70-lukua!



Nams!





Mammalla on aika kattava valikoima mietelausekirjoja, joista tykkään, joten niiden kanssa aika lensi kuin siivilä. (aivan, siivilä) Tämä voi olla vaikka viikon virallinen mietelause, koska mulla on sellanen tunne, että olen tän viikon vaan lipunut virran mukana. Vaikka olenkin tehnyt yhtä sun toista on mulla ihan lipumisfiilis.


Tämä on osin totta, koska nythän täällä sanon teille, että olen lukenut mietelausekirjoja. Ihan sitä tällä ei varmaan haettu.






Näistä voisin puhua kauemminkin! Voisin tehdä näistä vaikka ihan oman postauksen, koska nämä ovat mun kesällä omaksumani uuden filosofia avaimet!





Matkalla kotiin näimme sateenkaaren! Ihan loman alussa kun ajteltiin Nakkilasta ylppärijuhlista kotiin näkyi sateenkaari ja samoin nyt kesän päätteeksi! Onkohan tämä joku taianomainen merkki?

Perjantaina kävin koululla vähän tukarijuttuilemassa ja valmistin ihanaa kasvisruokaa mun uuden kasvisruokakirjan innoittamana! Oli kiva nähdä koulutyyppejä ja pääsinpähän kurkistamaan pari päivää etukäteen millainen meidän lukujärjestys tulee olemaan. 4 kolmen päivää, 2 kympin aamua. Matikan ja bilsanopet vaihtuneet ja shokeeravinta varmaan se, että meille tulee ihan kokonaan uus ilmun ope.



On se vaan hieno! Oli kyllä oikeesti tosi hyvää toi ruoka, vaikka itse sanonkin, Äiti ja Iskäkin tykkäsivät!


Aikaisin lauantaiaamuna suuntasin Lindan kanssa Valtterille, mutta siitä vähän enemmän huomenissa kun esittelen löytöjäni. Päivällä kävin vielä Äidin ja Mamman kanssa kaupungilla ja Hietsun kirparilla, tosin en ostanut mitään. Tänään olen vain ollut kotona ja soitellut aika paljon kultaistennoutajien kasvattajille pennuista, koska meillä on virallinen  hauvavauvakuume ja illala käytiin vähän ajelulla! Autossa istuminen on jotain niin parasta! Enemmän lauantaista ja tän päivän aatoksista huomenissa, nyt suuntaan unten maille, sillä huomenna pitää herätä viettämään järisyttävän mahtavaa viimeistä lomapäivää!


P.S. Lisäsin Reean suosiollisella avustuksella ton formspringin tuohon reunaan - kyselkäähän siis! 




5 kommenttia:

mari kirjoitti...

bruno♥ :--D
http://charmantrobe.blogspot.com/

Andrea Emilie kirjoitti...

miten uskallat kattoa yksin tollasia leffoja! rohkee jemsa :D

http://reeaslife.blogspot.com/

Jessiina kirjoitti...

Brunopa hyvinkin! Ja Reea, olen kyllä melkoisen urhea!

Anonyymi kirjoitti...

Täällähän on ehtinyt tapahtua vaikka mitä kun oon ollut poissa.. Koirakuumekkin :D

Jessiina kirjoitti...

Musta taas tuntuu että oikein mitään ei tapahtunu, tai sitten olin vaan jossain ihme horroksessa. No toi koirakuume joo, soittelin varmaan viidelle kasvattajalle, mutta sitten Äiti, joka tän kuumeen alunperin alotti alko selittämään, että ei me taideta mitään koiraa ottaa..