tiistai 27. syyskuuta 2011

Tulevaisuuden tv-tähti!

Ookei, moi!

Tänään vietin aamun mielenkiintoisissa merkeissä ala-asteella näytelmää työstäen jälleen kerran. Olin eilen tosi ahkera ja sain sitä varten kirjotettua kolme sivua kässäriä, toivottavasti niille pikkusille ei tule liikaa stressiä niistä vuorosanoista, koska ite aina stressaan reploista ihan hirveesti, vaikka mulla onkin hyvä muisti.

Meillä oli uskonnon koe. Piti vaan kertoa jehkuista, morskuista, harekrishnoista ja skientologeista niin paljon kun sielu sietää ja tietää. No, mä kirjotin kokonaisen tunnin (tunti + välkkä) koko ajan ja en silti saanu sitä loppuun. No, toivottavasti tulis kymppi...

Sit oli parit ihan perustunnit koulussa, mutta iltapäivän piristykseksi mulla oli opokeskustelu, eli siis tunti, jonka aikana puhutaan opon kanssa tulevaisuuden suunnitelmista. Kalliohan on mulle ollut tosi selvä vaihtoehto, mutta sain paljon muitakin mielenkiintosia kouluja, joita voisi laittaa ainakin niille 2-5 sijoille. Kulosaari, Vaskivuori, Ressu ainakin... Ja sit tajusin, että en varmaan ikinä pysty käymään lukioo kolmessa vuodessa, koska otan pitkän matikan, vaihdan pitkään ruotsiin ja alotan vielä Venäjän + Kalliossa tulee vielä niitä ilmaisutaitokursseja. Kotimatkalal tosin mietin, että kyllähän mun siskokin selvisi kolmessa vuodessa noista kaikista, paitsi että se oli ihan peruslukiossa ja mä haluan lukea paljon ainakin uskontoa, psykologiaa, filosofiaa, historiaa, yhteiskuntaoppia ja kemiaa. Ehkä jostain pitäisi karsia...

Niin ja sitten siihen kohokohtaan! Sain eilen Subelta hysteerisen puhelun, jonka aloittivat sanat: "Soittiko reksi jo sulle?" Ööh, mitä. Selvisi kuitenkin, että kyseessä oli absoluuttisen hyvä juttu. ME PÄÄSTÄÄN TELKKARIIN! Eli siis mtv3:lta oli soitettu koululle ja pyydettyy muutamaa meijän koulun oppilasta sinne puhumaan aiheesta rasismi ja vihapuheet ja mut oli valittu siihen. How cool is that?

Tänään se sitten kuvattiin (en todellakaan tiennyt että se ois ollu jo tänään : / ). Meitä haastateltiin ja kuvattiin muutenkin. Wuhuu! Tuloksen näette loppuviikon uutisissa, en itsekään tiedä tarkempaa aikaa, mutta nyt vaan kaikki seuraamaan intohimoisesti tän viikon seitsemän ja kymmenen uutisia! Hahhaah, täähän on melkein kun olis päässyt salkkareihin näyttelemään! : )



P.S. Oikeasti pääsin telkkariin, koska osaan lentää : )

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ihana kuva :) tosi energinen ja kaunis.. Mä olin oikeesti urheilulukiossa ja otin paljon urheilukursseja ja sit kirjotin kyllä seitsemän ainetta.. ja mullakin oli pitkä ruotsi ja matsku ja espanja :D kyl siitä selvii.. riippuu tietysti meneeks tunnit päällekkäin mitä haluis ottaa..

Jessiina kirjoitti...

Kiitän :) Niin, mut olit ihan peruslinjalla. Mutta kun mulla on noiden lisäks vielä kaikki mahdollinen ussa, hissa, yh, psyka ja filosofia. Ja otan niitä teatterikursseja kyllä ihan kunnolla, jos kerta Kallioon ollaan menossa!