sunnuntai 18. syyskuuta 2011

Veckan som var jätterolig och MUIKEA!


Börje!


Kas, on pihallani tuolla puu.. Rakastan sitä biisiä! Jos se nyt edes ylipäätään meneen noin!


Kenkä, olen ylpeä, että onnistun säilyttämään kenkäni melkein aina valkoisina! Tähän päivään liittyi videopostauskin, jota en ikinä kyllä laittanut edes latautumaan. Joku toivoi videopostausta, voin sellaisen vielä joskus toteuttaakin!





Det är Jessiina!


Mä tykkään tästä kuvasta ja rähisen täällä yksinäni sen onnettomalle laadulle!




Nam, olen syönyt näitä noin sata pakettia! Tai ehkä kymmenen on realistisempi luku, mutta realismi ei ole lempilajini.


Tein sen ihan itse!



Sellaista ihmiset! Olen tapani mukaan viettänyt viikon elämästäni ja tälla kertaa, kuten viimeisesta kuvasta voitte huomata kuvasin pikkupoikia värikkäine sateenvarjoineen mustavalkoisella rannalla. No, perusperjantai.

Eikuneikun, mulla on ollut nyt aika kiire viikko, mutta ehdottoman hyvällä tavalla! On ihanaa kun on paljon kivaa ja uutta tekemistä. Tälläkin viikolla on käynnistynyt monta uutta projektia ja vanhat ovat lähteneet vähän paremmin käyntiin.

Tiistaina olin taas vanhalla koululla ja voi, että mä tykkään niistä lapsista siellä! Saatiin aikaan jo vähän harjoittelua ja valittiin vaatteitakin esitystä varten. Pelattiin hirsipuuta ja huomattiin kuinka samoja vitsejä joita me kerrottin ala-asteella kerrotaan vieläkin. Ja ne naurattaa edelleen!

Koulussa käytiin puhumassa oppilaskunnan käytännöistä ja mun mieltä alkoi nyt todella vaivaamaan kysymys: Liittyäkö vai ollakko liittymättä nuorisovaltuustoon? Vaalit on siis marraskuussa ja tän kuun loppuun mennessä pitää lähettää varmistus siitä, että asettuu ehdolle. Tiistaina meillä olisi oppilaskunnan kokous, jossa päätetään meijän koulun ehdokkaat. Olen seiskasta lähtien halunnut asettua ehdolle, mutta sillon meille ei vielä annettu siihen mahdollisuutta. Nyt se olisi käsillä ja vaikka haluaisinkin tosi paljon asettua ehdolle niin mietin vaan sitä, että jos tulen valituksin niin kuinka ihmeessä mun aika tulee riittämään? On kaksi teatteria, isoskoulutus, musikaali (joka pitäisi kohtapuolin käsikirjoittaa), oppilaskunta, tukioppilastoiminta, opetus ja näytelmäkerhon pitäminen ala-asteella, mediakerho, tämä blogi ja vielä tavoite vähintää  pitää tuo keskiarvo samana, jollei sitten nostaa. Mitä teen? Auttakaa!

Illalla teatterilla oli huikeaa, vietiin roolihahmoja vähän eteenpäin ja kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni forum-teatteria (okei, kuulostan siltä kuin olisin tehnyt jonkun maailman kolmanneksi hienoimman ja taiteellisimman jutun, mutta oikeasti se oli tosi hienoa). Tykkään kyllä niistä ihmisistä siellä!


Keskiviikkona meillä oli köksäntunnit peruttu, joten jäin koululle kirjoittamaan oppilaskunnan esityslistaa ensi viikon kokoukseen. Netin avulla sain siitä tehtyä sellaisen, että se ihan hyväksyttiin! Mahtavaa : ) Pari tuntia tuli oltua mediakerhossa ja juuri kun jutut olivat päheimmillään, tuli kiire kohti isoskoulutusta. Ensimmäinen varsinainen iskokertahan oli kyseessä. Oli komplista, leikkejä ja vähän ryhmäkeskusteluakin. Paljon tuttujakin oli paikalla koulusta ja riparilta + isosia meijän riparilta.

Torstaina oli koulussa urheilupäivä ja sain taas todistettua kuinka hillitömän sporttinen olenkaan! No mutta hei, aina ei voi olla paras ja sain sentään heitettyä saapasta kymmenen metriä. 

Illalla oli pitkästä aikaa vapaata. Kävin lenkillä (taitaa tulla ylikunto jo kohta) ja facebookkasin puoleen yöhön aiheesta koulun musikaali.


Perjantaina oli peruskoulupäivä( tän voi käsittää joko niin, että oli tavallinen koulupäivä tai sitten niin, että olin peruskoulussa enkä esim. lukiossa tai leikkikoulussa, okei, meni sivuraiteille), jonka jälkeen startattiin tuo musikaaliprojekti oikein kunnolla. Ideoitiin siellä vähän ja jaettiin vastuutehtäviä, mulle lankesi käsikirjoitukseen osallistuminen ja ohjaus. Ja tietenkin esiintyminen. Jäätiin muutamien ihmisten kanssa leikkimään improleikkejä. Illalla huomasin vain sen kuinka facebook antaa mulle jo vinkkejä siitä, että olen liikaa siellä, koska se lopetti toimintansa melkein kokonaan. Päädyin siis kirjoittelemaan vähän käsikirjoitusta ja luomaan muutamia roolihahmoja.


Sellainen oli viikko! Kohta alkaa toinen, on sekin varmasti aikamoinen. Oho, runoutta sunnuntai-iltaan! Menkää nukkumaan ja nähkää unta Pariisista!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

mahtava toi musikaaliprojekti :) Ja mist lähtie oot pitäny näytelmäkerhoo ala-asteel? iha jättesiisti juttu :D

Jessiina kirjoitti...

No siis näytelmäkerho se ei varsinaisesti ole... ainakian vielä, mutta siis olen tän syksyn ajan käynyt aina tiistaiaamuisin ohjaamassa kolmosluokkalaisten näytelmäharjoituksia! :)

Ja niin oon mahtava musikaali kyllä meillä tulossa! :)