maanantai 27. kesäkuuta 2011

Juhannus

Juhannusta siis vieteltiin meillä ihan perhepiirissä. Mamma, Pappa, Janita ja Jussi tuli meille ja ohjelmassa oli oikeastaan syömistä. Ja vähän tikanheittoakin. Mutta pääosin syömistä.

Ajattelin kuvapohjaista postausta. Mutta, koska rakastan sanojen ylitsevuotavaa voimaa, aion niitäkin kyllä sinne väliin laitella paikoitellen runsaastikin.

Oikeastaan oma juhannukseni meni siihen, että siivosin mun huoneen. Oli ihan järkyttävässä kunnossa. Tein sitä varmaan viisi tuntia. Luin myös uutta kirjaani, Alkemistia. Aivan mestariteos, mutta pitkälle en ehtinyt kuitenkaan. Muuten, en tiedä olenko kertonut pleikkariongelmastani! Tai mitään ongelmaahan ei enää ole, koska Jussi korjasi sen tekniikan ihmelapsena. Ööh, johto ei ollut seinässä… Joo. Mutta se kyllä näytti ihan siltä kuin olisi ollut. Mä olin jo varma, että se on sanonut sopimuksensa lopullisesti irti, mutta ei onneksi sentään. Eihän se ole ollut mulla kuin joulusta.

Oli muuten ihana tunne kun joskus kahdeltatoista puhelin soi ja Sanna soitti mulle! Juteltiin varmaan kaks tuntia keskellä yötä syvällisiä. Oli niin kivaa, kiitos Sanna. Tein myös sen juhannustaian, että laitetaan vasemman jalan sukka väärinpäin jalkaan. Epäilen sen toimivuutta.


Juhannuspäivänä heitin tikkaa Jussin ja Iskän kanssa ja loppupäivä oli aika hengailupohjaista. Ja kirjoitin muuten blogihistoriani pisimmän tekstin. Sen riparitekstin tekemisessä kesti oikeasti ihan mielettömän kauan ja siitä tuli niin pitkä, etten itsekään jaksanut lukea sitä kokonaan!


Mutta nyt niihin kuviin : )










Sain suklaata : ) Toi oli tosi hyvää, tykkään mintusta.



Mun oli pakko ottaa kuva noista Äidin kengistä, koska ne on mun mielestä ihanat ja aika inkkarihenkiset.



Janitallakin oli ihanat kengät. Noi on ihan mielettömän kivat.





M-A-A-I-L-M-A-N   S-U-L-O-I-S-I-N!!!!!



Repeen tälle kuvalle joka kerta!



Janitan käsikoru, melkein aitoja timantteja : )





"Ota hei kuva mun sormuksestakin" Siinä onkin ihan oikeita timantteja. Huomatkaa ihanan värinen kynsilakka!



Innostuin pelaamaan jalkapalloa. Toisinsanoen potkimaan Roopen vanhaa ja mutaista lelua. Uskon kuitenkin vahvasti, että mulla on vielä tulevaisuus Real Madridin riveissä. Mun ehkä kannattais lopettaa urheilusta puhuminen, se on pelottavaa.



Maailman hirvein kuva. EN OLE TOLLANEN!!!! En tiedä mistä toi ilme on tullut. Halusin vaan näyttää mun silmämeikin, joka on mun mielestä just kiva. Kiinnittäkää huomionne siis siihen, KIITOS!!



Ruokaa!



Tofu/soija/mikälie kasvispötkönakki EI OLE HYVÄÄ!!



Syötävää taidetta!



Janitan tekemä maailman paras kakku, jota on luvassa myös mun rippijuhlissa. Kannattaa tulla ihan vaan sen takia!



Meidän prinssi!



Jussi on lupaava kuvataitelijanuorukainen.



Vähän lisää ruokaa, tällä kertaa juhannuspäivältä!



2. päivän kasvistorni. Söin muuten kerran Rossossa sellasen annoksen, jonka nimi oli Pisan kasvistorni.



Nam, Äidin nyyttikeksintö. Ihan mielettömän hyvää!



Parasta pannacottaa, jota maa päällään kantaa!





Mun tekemä kakku. Se näyttää tossa valmistusvaiheessa veikeältä.



Vaniljavaahtooooooooooooooo!



Valmis ja epämääräinen torttu.







Sain muuten juhannuksena mielettömän kasan vaatteita Janitalta, mutta teen niistä postauksen erikseen. Kiitos vielä kerran Janita!

Keksin muuten mainion idean juhannusruokia maistellessani. Juhannus tuntuu olevan suomalaisille ( ja miksein muillekin) tärkeä juhla ja siihen liittyy monenlaisia tuntemuksia ja muistoja. Olisi siis mukava kerätä ihmisten juhannustarinoita yksien kansien sisään tai toteuttaa kokonainen juhannuskertomussarja. Se kantaisi nimeä

NAKKI VARTAASSA - JUHANNUSTARINOITA

Ja koska ihmisiä on moneen junaan, olisi tietyille ihmisjoukkioille omat spesiaalikirjansa.

Kevytnakki vartaassa - Laihduttajan juhannustarinoita
Juustonakki vartaassa - Juustojengin juhannustarinoita
Tofunakki vartaassa - Luonnonsuojelijain juhannustarinoita
Kymppinakki vartaassa - Hikipinkojen juhannustarinoita
Naurava nakki vartaassa - Lasten juhannustarinoita
Prinssinnakki vartaassa - Ruotsin hovin juhannustarinoita

Taidan tarjota tätä mieletöntä ideaa jollekin kustantamolle ja rikastua!

Ei kommentteja: