sunnuntai 26. kesäkuuta 2011

Shoppendaal med Essi

Nää postaukset tulee nyt vähän sekalaisessa järjestyksessä ja viiveellä vähän aikaa. Pahoittelen sitä, mutta koittakaa kestää! Tämä kertoo nyt siis torstaista 23.06.


Lähdimme Essin kanssa Itikseen vähän katsastelemaan alennusmyyntejä. Oli tosi kivaa, juttu luisti ja nauru raikui. Voisin tässä kohtaa käyttää vaikkapa ilmausta : "Olipa nastaa"




Laitoin mun uudet vihreät housut ja ne oli just hyvät. Pohdin jopa niiden palauttamista yhdessä vaiheessa, mutta en enää! Tykkäsin kovasti.





Käytiin mäkissä syömässä niin kuin melkein aina. Otin pitkästä aikaa mansikkasunden. Pienenä söin sitä aina, palasi ihan lapsuusmuistot mieleen. Essi tais muuten olla oikeassa siinä asiassa, että mulla on pakkomielle ottaa Essistä syömiskuvia. No mutta kun se on niin kivaa! 


¨
Hei ihmiset! Muistatteko kun kerroin tästäs kirjasta? No, jos ette muista niin täällä voi verestää muistikuviaan. Käytiin nopeasti Suomalaisessa Kirjakaupassa ja ajattelin ihan vaan parin hyllyn verran katsoa, jos tuo sattuisi silmiin osumaan. No sattuihan se! Tosin pienen etsinnän jälkeen! Olen niin innoissani! Olen lukenut nyt ehkä joku 60 sivua ja tähän mennessä fiilikset ovat aivan mahtavat. En malta, että pääsisin lukemaan lisää. Toisaalta en halua, että tuo loppuu koskaan. Tämä kirja tulee muuttamaan elämäni. Muuten, aika maagista, että tasan kuukausi ennen tän ostamista olin ihan hypeissäni siitä, että tällanen kirja on olemassa. Magic again!


Ajattelin, että ostaisin riparin kunniaksi jonkun palan muistoksi mun nomppariin. Mulla oli jo risti, joten vlaitisin tämän enkelin. Essi kuitenkin, ihana ihminen kun on, tarjoutui ostamaan sen mulle synttärilahjaksi. Ihanaa! Kiitos Essi, olet maailman paras!!!



Tätä hametta olen ihaillut jo aika kauan SpiritStoressa, mutta en ole sitä kuitenkaan raaskinut ostaa. Nyt se oli kuitenkin alennuksessa, niin, että hintaa oli 27 €, joten se lähti mukaani. Ennen se oli maksanut 39€, joka on mun mielestä aika paljon hameesta. Mutta on toi kyllä hieno, noi vetskarit on tosi päheet ja rouheet.








Näitä kenkiä olen myös ihastellut iät ja ajat. Kun huomasin nämä alennuspöydässä hyökkäsin haukkana niiden kimmppun. Mun mielessä nää ihan henkii nostalgiaa! Aivan ihanat! Eikö olekin kertakaikkisen söpöt? Hintaa oli 24,90€



Lisäksi ostin kympillä aivan tavallisen mustan villatakin GinaTricotista. Siitä ei nyt ole kuvaa, mutta epäilen melkein kakkien tietävän mistä on kyse. Jos jotakuta nyt jää vaivaamaan niin ilmoittele, laitan sen kuvan!



Lähdin shoppailemaan sillä periaatteella, että ostan vain tarpeeseen. Mielestäni onnistuin kyllä ennemmin hyvin kuin huonosti. Tässä vähän analyysiä ostosteni tarpeellisuudestani:

Villatakki - Mun musta villatakki on ihan jokaviikkoisessa käytössä ja sen johdosta se on jo vähän nuhjuuntunut. Uuden aika oli todellakin. Tämä tuli oikeasti tarpeeseen.

Kengät - Pohdin juuri kotoa lähtiessäni, että mustien kenkien tilanne voisi olla parempikin. Ja vaikka noi eivät olekaan kokomustat, niin sehän on vaan positiivinen juttu, koska niitä voi yhdistellä nyt laajemman väriskaalan kanssa. Melko tarpeelliset.

Hame - Mun hametilannekaan ei ole mikään maailmankaikkeuden paras, koska kahdesta mun lempihameesta on vetoketjut ihan hajoamispisteessä. En nyt välttämättä tätä olisi tarvinnut, mutta olisin voinut tehdä paljon huonommankin ostoksen. Ei nyt ehkä kaikkein tarpeellisin, mutta kuitenkin.

Kirja - Tarpeellinen. Todellakin. Suunnanmuuttaja.

Nompparipala - Muistot ovat kaikista tärkeimpiä. Osa elämäntietäni. Ei tähän voi edes soveltaa mitään tarpeellisuusasteikkoa.


Mitäs tykkäsitte mun ostoksista? Ja onko teilläkin tollasta tarpeellisuuspohdintaa? Mun pitäis harjoittaa sitä enemmänkin. Mutta olen kyllä kehittynyt, enkä osta ihan kaikkea mitä mieli tekisi. Ja muistan kerran kun yksi kaveri sanoi : "Jessiina, miksi sä aina mieitit niin kauan ennen kuin sä ostat jotain. Sä ostat niin kamalan vähän."  No vähää mä en kyllä osta, olen kamala länsimainen himokuluttaja, joka tukehtuu kohta materiaaa, mutta olin hiljaa sisälläni ylpeä itsestäni siitä, että kulutustottumukseni ovat todella menossa parempaan suuntaan. Olkaamme kaikki yhdessä kulutusmuutos! (En ole ehkä ihan ensimmäinen ihminen puhumaan tästä asiasta, mutta ajatustasolta on hyvä lähteä!) 

Ei kommentteja: