keskiviikko 28. joulukuuta 2011

Alennuspyynnit

Aamulla aikaisin ennen kuin aurinkokaan oli noussut (ei se kyllä varmaan noussut koko päivänä!) heräsin urheasti ja suuntasin kohti Itiksen alennusmyyntejä. Kiertelin siellä jonkin aikaa ja tuskastuin siihen, että joissakin kaupoissa (kuten Gina ja H&M) ei mahtunut liikkumaan ja joissa bongasin vähintään puolet meidän koulun tytöistä. Kun Itis alkoi kyllästyttämään hyppäsin julkisen liikenteen vietäväksi ja suuntasin kohti Jumboa. Oli tosiaan muutama muukin alennusten perässä, koska bussikin oli niin täynnä, että jotkut seisoi ihan kiinni siinä etuovessa. En siis mahtunut mukaan, vaan jouduin odottamaan seuraavaa - no, eipä mulla ole muuta kuin aikaa! Oikeasti, ihan sairasta! Kulutushysteriaa! Vaikka kukas minä olen mitään sanomaan kun olin siellä muiden joukossa.... en ole varmaan koskaan ostanut kerralla näin paljoa... mutta tarpeellisia juttuja!

Jumbossa kiertelin aika kauankin. Vietin varmaan tunnin Dinskossa kenkiä etsien ja kokeillen. Kokeilin melkein jokaisen parin, josta oli  oikea koko jäljellä ja kyllä sitten vihdoin löysinkin ne kauan kaivatut kengät! Muutaman tunnin kiertelyn jälkeen sain superidean mennä leffaan. Päädyin katsomaan The girl with the dragon tattoota, vaikka en sen katsomista ollut edes aikaisemmin harkinnut. Oli kyllä positiivinen yllätys ja varsinkin näyttelijät olivat tosi hyviä. Lisbethin näyttelijä oli ihan huippu! Muistelisin, että olen joskus tallentanut digiboksille joitakin Stieg Larssonin kirjoista tehtyjä leffoja, voisin katsoa niitä! Ja muitakin leffoja, on ihan leffankatsomisolo!





Huomasin muuten, että kaupoissa soi tänään jotenkin ihmeellisen hyvä musiikki! Meinasin monta kertaa mennä kysymään myyjiltä, että mikä biisi on kyseessä : ) Kertokaa muuten musavinkkejänne ihmiset, haluaisin kuunnella jotakin uutta!!

Alelöydösten esittelyä seuraaa!


Tikkitakki Vero Moda (Jumbo) n. 15€ norm 49.95€


Olen vihdoin päässyt yli vastenmielisyydestä tikkitakkeja kohtaan, jota ilmeni sen jälkeen kun Äiti oli elämäni ensimmäiset viisi vuotta minut pukenut sellaisiin. Kevättakiksi (ihan kun mulla ei olisi noin triljoona kevät/syystakkia) ostin tämän, mutta eipä tuolla ulkona ole nyt oikein talvitakkia tarvinnutkaan, tänäänkin pärjäsin nahkatakilla!

Etsin kyllä joka kaupasta kivaa talvitakkia, joka oli myös tarkoitus löytää, mutta en sellaista löytänyt. Tosi paljon oli tarjolla toppatakkeja, mutta sellaista varten pitäisi olla noin 20 kiloa laihempi, että ei näyttäsi lumiukolta. Parkatakki olisi kiva, mutta tositosi monella on sellainen ja ajattelin, että jos sellaisen ostan niin odotan "sen oikean" löytymistä, enkä osta vaan ihan kivaa.


Pikkulaukku 14,95€  Mango (Itis) norm. 29,95€

Mun lempparipikkulaukusta irtosi hihna, joten olihan sen tilalle saatava uusi! Siis sen laukku, ei hihna!


Villapaita Vila/Stockmann (Itis) n. 23€ norm. 39,95€

Olen katsonut tätä sata ja triljoona kertaa, mutta en ole ostanut, koska se oli kuitenkin aika kallis. Tämä ja mun vihreät housut, niin ainakaan väreistä ei ole puutetta!


Saappaat Dinsko (Jumbo) 34,90€ norm. 64.90€

Olin tosi iloinen näiden kenkien löytymisestä, koska olen säästänyt talvikenkien ostamista aleihin ja pärjännyt alkutalven vanhoilla kengillä. Halpaa oli ja mulla ei ole varmaan koskaan ollut ruskeita kenkiä!


T-paita Vero Moda (Jumbo) n. 4€ norm. 12,95€

Pakkomielteeni punavalkoraitoihin. Huomasin aamulla kuinka vähän mulla on ihan peruspaitoja, melkein kaikki on mekkoja tai vastaavia.


PUNAISET HOUSUT!

Tai ei ne ole housut vaan farkkulegginsit, mutta silti! Olen etsinyt hyviä punaisia housuja joka paikasta ja ollut murheen murtama, kun en sellaisia ole löytänyt! Mutta nyt löysin! Stockalta Itiksesestä ja vielä kympillä! Uskomatonta, i'm in heaven! (vaikka noi on vähän isot, ei se haittaa, koska voin pestä ne vaikka tosi kuumassa)! Gosh, parhautta!



Okeimoi. Olen alentunut nyt tälle tasolle, että otan peilin kautta kuvia, mutta mulla ei ollut ketään, joka voisi ottaa musta kuvan, ulkona en voinut ottaa, koska oli niin pimeää jaen saa sisällä laitettua kameraa mitenkään järkevästi, että saisin otettua kuvia... Mutta, asuni: (joka oli hyvin basic, mutta halusin korostaa mun uutta laukkua ja housuja)

Housut: Only
Paita: Gina Tricot
                                                                   Takki: Seppälä
Laukku: MicMac
Huivi: Pieces

Voi kamala miten nuorelta näytän! Ihan kymmenenvuotiaalta! No, ehkä mä olenkin!

Mitäs tykkäilette?

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hei oot ostanut samat saappaat kun siskollasi :D olit mukana kun ostin noi ja sanoin sullekkin että kokeile, mutta sillon sanoit että et haluu niitä :D oot selvästi nähnyt kuinka hienot ne on mun jalassa :D

Jessiina kirjoitti...

Hahhah, Äiti sanoikin, että Janitalla on noi samat kun esittelin löytöjäni!

Sulla on selvästi ollut myötävaikutusta tähän ostotapahtumaan! :)